zondag 12 juni 2016

Whistler naar Vancouver

Hedenochtend in Whistler waren de bergen nog altijd in nevelen gehuld. De gondolatocht, Peak2peak kon daardoor niet doorgaan.

Rond half tien zijn we rustig richting Vancouver vertrokken. Dat waren maar 140 km naar het Burnaby Cariboo RV Park. Onderweg klaarde het eer enorm op. Omdat we toch redelijk vroeg waren, ondanks een koffie- en tankstop, zijn we vantevoren nog bij de Capilano Suspension Bridge langs gegaan....daar was het me toch druk!
Tsja zondag, hé. En prachtig weer !!

Het geluk wilde dat we ondanks de overvolle parkeerplaats, toch nog een aparte RV-Parkeerplaats toebedeeld kregen. Mooi ruim en direct aan de weg gelegen. En ook nog voor niets. Kijk dat moeten we hebben dacht ik nog. Maar bij de kassa werd dat ruimschoots door de toegangsprijs, gecompenseerd .....

Door de drukte duurde het even voordat we de overtocht via de lange hangbrug konden maken.
Pfffff .... als ik het al zag, kreeg ik het al benauwd. Maar goed wie A zegt moet ook B(rug) zeggen ....

Eenmaal op de brug en het gewiebel en geslinger begon, wist ik niet hoe vlug ik aan de overkant moest komen. Maar met een 50tal mensen, in diverse staat van opwinding, voor je lukt dat niet. Niet in het minst, omdat er van die onbevreesde malloten zijn die eens lekker gaan stampen, of slingeren. Ze werden van de kant uit wel tot de orde geroepen, maar het leed was dan al geschied.

Ik wist niet dat een hangbrug van zo'n 150 meter, ineens in eentje van een aantal kilometer kon veranderen ....

Ietwat aangedaan en beverig bereikte ik de overkant, gevolgd door een onbevreesde Marjon, voor haar was dit a piece of cake.....

En dan te bedenken, IK MOEST OOK NOG TERUG ....

Maar goed, nadat we aan de overkant het gehele park verkend hadden, begon de honger, vooral bij Marjon toe te slaan. Dus terug. Een gedetailleerde beschrijving zal ik jullie sparen, maar een mens kan jaren ouder worden in minuten ... Pffffff ...

Rond twee uur zijn we verder richting de camping gereden. Waar we rond half drie incheckten. Vancouver is een behoorlijk grote stad en van het park naar de camping toch nog zo'n 26 km.

BCRV Park is prachtig aangelegd en heeft vele (dure) plaatsen.
Via de receptie hebben we dagkaarten voor het openbaar vervoer gekocht en voor dinsdag een Wale Watch Tour gereserveerd.

Nu nog wat relaxen, ze hebben een zwembad en Hot Tub. Dus dat zit wel snor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.